شرکت دانش بنیان پیشرو افرند صنعت آرمه

  • آدرس کارخانه: شهرک صنعتی خرم دشت
  • 09121341092
  • 76214260 (021)

برتریهای تیرچه صنعتی بر تیرچه دستی

برتریهای تیرچه صنعتی بر تیرچه دستی

برتریهای تیرچه صنعتی بر تیرچه دستی

در ساخت و سازهای مدرن امروزی  از سیستمهای متفاوتی استفاده می شود که به علت ارزان بودن و مقاومت بالای تیرچه بلوک در برابر نیروهای جانبی همچنان جزو گزینه های جذاب و پر کاربرد در ساختمانها می باشد . البته به مدد پیشرفتهای شگفت انگیز تکنولوژی تولید دستی و ابتدایی این محصول به دستگاههای مدرن تولید تیرچه سپرده شده است . در این مقاله تیرچه صنعتی(پرسی) با نوع دستی آن مقایسه شده است

    الف- برتریهای فنی تیرچه صنعتی بر تیرچه دستی:

از آنجا که برای تولید دستی تیرچه ابتدا میلگردهای برشی به شکل زیگزاگ در آمده و سپس توسط الکترود و دستگاه جوش به شکل اسکلت تیرچه در می آید معایب زیر در این روش وجود دارد:

  • به علت متکی بودن این روش به نیروی انسانی خطاهای بالا در تولید این محصول اجتناب نا پذیر است در حالی که در تولید تیرچه صنعتی این مشکل کامل مرتفع شده است.
  • با توجه به استفاده از سیستم جوش قوس الکتریکی برای ایجاد اتصالات در شبکه تیرچه کربن موجود در این آرماتورها به سطح آمده و به اصطلاح آرماتورها ترد وشکننده می شود در حالی که در تیرچه صنعتی به علت استفاده از سیستم جوش نقطه ای این نقیصه برطرف گردیده است.همین امر باعث شده استفاده از تیرچه دستی در بسیاری از استانها توسط نظام مهندسی ممنوع شود.
  • در شرایط تولید دستی به علت وجود ناخالصی در الکترود و ورود این ناخالصیها در ترکیبات فولاد(در حین جوش فولاد ذوب شده و گل جوش با آن ترکیب می شود) هم از ضخامت موثر آرماتور کاسته می شود و هم کیفیت فولاد در مقطع اتصال کاهش می یابد که نتیجه آن پایین آمدن مقاومت تیرچه در برابر تنشهای برشی و کششی می باشد. در حالی که در تولید تیرچه صنعتی با استفاده از سیستم جوش نقطه ای و کمک گرفتن از پرس آرماتور این مشکل نیز حل شده است شایان ذکر است در اثر این تفاوت و مورد قبلی آیین نامه 543 تصریح دارد در صورت استفاده از تیرچه صنعتی می توان مقطع آرماتور را یک سایز کاهش داد. همین عامل قدمی در جهت کاهش وزن سازه می باشد.

IMG_60731

    ب- سرعت تولید:

در روش تولید دستی تیرچه با استفاده از دو نفر کارگر  بیشتر از روزی 150 الی 200متر نمی توان تولید کرد در صورتی که با استفاده از دستگاه تولید تیرچه صنعتی این سرعت به 6 الی 20 متر بر دقیقه ارتقا می یابد(این سرعت بسته به نوع دستگاه بوده و نیاز به نیروی انسانی را به یک نفر کاهش می دهد)

2011-11-04 10.46.04

    ج- مقایسه هزینه های تولید تیرچه دستی و صنعتی:

  • در سیستم تولید دستی تیرچه بلوک  هزینه دستمزد نیروی انسانی و الکترود و… جمعا (به ازای هر متر طول)بین هزار تومان تا هزار و پانصد تومان (البته در این محاسبه فرایند تولید اسکلت تیرچه مورد نظر بوده زیرا در مرحله بتن ریزی هزینه هردو نوع تیرچه یکسان می باشد)  همین هزینه در شرایط تولید تیرچه صنعتی به ازای هر متر50 تومان می باشد(شامل دستمزد کارگر،هزینه برق،قطعات مصرفی و…)
  • در فرایند تولید دستی تیرچه ناگزیر از تولید ایجاد میلگرد پرتی می باشیم.بدیهی است در تولید تیرچه صنعتی با توجه به استفاده از میلگرد کلاف می توان تا آخرین متر میلگرد را تبدیل به تیرچه نمود.
  • کاهش سایزآرماتور منجر به کاهش  هزینه خرید میلگرد می شود .عامل موثر دیگر در پایین آوردن هزینه خرید آرماتور افزایش سرعت تولید به میزان بسیار زیاد می باشد که منجر به خرید میلگرد به صورت عمده و در نهایت خرید ارزانتر آن است

1 نظر

  • تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی، شامل یک تسمه در بال تحتانی، یک نبشی در بال فوقانی تیرچه‌ و میلگرد است. در دو سر تیرچه های کرومیت، یک ورق به عنوان عضو برشگیر تیرچه مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

ارتباط با ما


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

021-76214260
021-76214270
021-76214280

آدرس کارخانه

جاده آبعلی، ۵ کیلومتر از بعد از پلیس راه جاجرود منطقه صنعتی سیاه سنگ، خیابان دانش چهارم، پلاک۸۳