شرکت دانش بنیان پیشرو افرند صنعت آرمه

  • آدرس کارخانه: شهرک صنعتی خرم دشت
  • 09121341092
  • 76214260 (021)

تیرچه کرومیت(تیرچه فلزی)

تیرچه کرومیت(تیرچه فلزی)

تیرچه کرومیت(تیرچه فلزی)

تیرچه 

سقف تیرچه بلوک از انواع سقفهای مرسوم در صنعت ساختمان بوده وبا توجه به مزیتهای آن به نسبت بقیه سقفها همچنان جزو گزینه های مناسب پیش روی طراحان است البته تیرچه های مورد استفاده در سقفها انواع مختلفی دارد از جمله تیرچه کرومیت(تیرچه فلزی) تیرچه بتنی،تیرچه فوندوله وتیرچه پیش تنیده.

در این نوع تیرچه در بالا از نبشی استفاده میشود دروسط یک ردیف میلگرد زیگزاگ و در پایین از یک ورق به عنوان پاشنه استفاده می شود همچنین در دوطرف تیرچه دو عدد ورق جوش می دهند بزرگترین مزیت این نوع تیرچه سرعت بالای آن در اجرا می باشد زیرا در این تیرچه نیازی به استفاده از جک نیست و می توان چند سقف را با هم بتن ریزی کرد اما این تیرچه معایب زیر را نیز دارد:

m

1-از آنجا که در این نوع تیرچه عضو کششی سقف (که ورق موجود در پاشنه است)بیرون بتن باقی میماند و تمام اتصال این عضو  به سقف از طریق جوشهای میلگرد زیگزاگ تامین میشود در صورت بروز مشکل در این جوشها سقف عضو کششی خود را از دست خواهد داد بنابراین این نوع از سقفها دارای ضریب اطمینان پایینی هستند. لازم به یاد آوری است این عضو به علت افزایش و یا کاهش دما دچار انبساط ویا انقباض در طول خواهد شد که می تواند منجر به شکستگی جوشها شود.این مسئله در زمان وقوع آتش سوزی خطرناکتر  هم می شود.

2-در معرض هوا و رطوبت بودن عضو کششی عیب دیگر این نوع از سقفهای کرومیت است که منجر به زنگ زدگی آن می شود به همین علت محافظت از این عضو در برابر رطوبت و جریان هوا اهمیت ویژه ای دارد که البته این فرایند مستلزم صرف هزینه و وقت می باشد.

3-عیب دیگر این نوع از سقف اتصال فولاد (میلگرد) به آهن (ورق کف) می باشد این نوع از جوش به علت غیر همگن بودن دو جنس این جوشها از مقاومت پایینی برخوردار می باشد.

4- به علت استفاده بیشتر از فولاد و الزام در پوشاندن ورق پاشنه جهت محافظت در مقابل زنگ زدگی هزینه تمام شده این تیرچه بالاتر می باشد که مقدار این بالاتر بودن به قیمت قولاد بستگی دارد.

در نهایت اگر در زمان تولید این نوع تیرچه از سیستم سنتی با جوش قوس الکتریکی استفاده شود به مشکلات بالا باید خطای انسانی و آسیب رسیدن به میلگردهای برشی به علت استفاده از سیستم جوش قوس الکتریکی را نیز اضافه نمود که منجر به افزایش بیش از پیش مشکلات این نوع تیرچه خواهد شد.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

ارتباط با ما


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

021-76214260
021-76214270
021-76214280

آدرس کارخانه

جاده آبعلی، ۵ کیلومتر از بعد از پلیس راه جاجرود منطقه صنعتی سیاه سنگ، خیابان دانش چهارم، پلاک۸۳