شرکت دانش بنیان پیشرو افرند صنعت آرمه

  • آدرس کارخانه: شهرک صنعتی خرم دشت
  • 09121341092
  • 76214260 (021)

بتن پاشنه تیرچه و کاربردهای آن

بتن پاشنه تیرچه و کاربردهای آن

بتن پاشنه تیرچه و کاربردهای آن

پاشنه تیرچه

در شرایطی که پیشرفت تکنولوژی رشد شتابنده خود ر ادامه میدهد صنعت ساخت و ساز نیز دچار تحولات شگرفی شده . از جمله سقف سازه ها که یکی از المانهای مهم سازه ای می باشد . و ره آورد این تغییر در سقف ایجاد سیستمهای جدید از جمله کوبیاکس ،عرشه فولادی و … می باشد جالب ترین نکته در مورد سیستمهای جدید سقف این است که سیستم تیرچه بلوک علارقم قدیمی بودن آن همچنان یکی از پر طرفدارترینها می باشد این امر به علت کم هزینه بودن و راحتی اجرا آن میباشد. تا جایی که در کشورهای اروپایی نیز در اثر تلفیق سیستم تیرچه و عرشه نوع جدیدی از سقف ( به نام نسل سوم عرشه )به بازار آمده مورد استفاده قرار میگیرد. ما در این مقاله بر آنیم نقش پاشنه تیرچه را بررسی کنیم.

در تیرچه های بتنی آشنا برای ما نوعی از بتن در پاشنه استفاده میشود که از نظر مقاومتی ضعیفتر از بتن اصلی است و دارای ضخامت حدود5 سانتی متر و عرض 11 سانتی متر می باشد در این پاشنه علاوه بر بتن میلگردهای کششی اصلی و تقویتی و همچنین اتصالات زیگزاگها به این میلگردها وجود دارد این بتن دارای سه نقش اصلی در سقف می باشد:

1-این بتن به عنوان پوشش عضو کششی سقف عمل می کند و باعث میشود در شکهای حرارتی و حملات اسیدی از این عضو مهم محافظت کند همچنی در محیطهایی با خورندگی بالا این بتن عامل مهم وموثری در کم کردن آسیب دیدگی میلگردهای کششی می باشد.

2- در زمان اجرای بتن اصلی سقف بتن پاشنه تیرچه ( درصورت اجرای مناسب  )به عنوان عاملی درکاهش شمع گذاری در زیر سقف و افزایش سرعت کار و کم کردن هزینه اجرا سقف در نظر گرفته می شود . به عبارت دیگر مجموعه بتن پاشنه و میلگردهای کششی در مقابل لنگرهای ایجاد شده توسط بار بتن اصلی مقاومت نموده و نیاز به شمع گذاری را تقلیل میدهد.

3- این عضو باعث ایجاد یکپارچگی بین پاشنه تیرچه و بتن اصلی میشود .

تغییر جدید ایجاد شده در بتن پاشنه:

جدیدا و در بعضی از پروژه ها بجای اجرای پاشنه در کارگاه تیرچه سازی خرپای تیرچه را به تنهای روی سقف می گذارند و با تغییری که در یونولیت ایجاد کرده اند بتن پاشنه را هم با بتن اصلی اجرا می کنند این کار باعث کاهش هزینه حمل و نقل و افزایش سرعت اجرا و همچنین بهبود کاراییهای مطرح شده در بالا میشود زیرا هم در زمان حمل و هم در زمان اجرا به بتن پاشنه آسیب نمی رسد و هم یکپارچگی آن با بتن اصلی بهتر تامین میشود تنها عیب این کار نیاز به شمع گذاری در زیر پاشنه بتن میباشد.

پاشنه تیرچه
پاشنه تیرچه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

ارتباط با ما


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

021-76214260
021-76214270
021-76214280

آدرس کارخانه

جاده آبعلی، ۵ کیلومتر از بعد از پلیس راه جاجرود منطقه صنعتی سیاه سنگ، خیابان دانش چهارم، پلاک۸۳