شرکت دانش بنیان پیشرو افرند صنعت آرمه

  • آدرس کارخانه: شهرک صنعتی خرم دشت
  • 09121341092
  • 76214260 (021)

تاریخچه تولید دستگاه تیرچه در ایران

تاریخچه تولید دستگاه تیرچه در ایران

تاریخچه تولید دستگاه تیرچه در ایران

تیرچه 

این مقاله شامل سیر تکمیلی پیشرفت مجموعه افرندصنعت در صنعت می باشد.

قبل از استفاده از سقف تیرچه بلوک در ایران از سقف طاق ضربی استفاده میشد که دارای معایب بسیاری بود از جمله سنگین بودن و غیر همگن بودن این سقف که در زمان زلزله منجر به خسارات فراوان میشد با پیشرفت صنعت ساختمان و استفاده از مصالح مدرن تری چون بتن و میلگرد استفاده از سقفهای تیرچه بلوک جای خود را در بین فعالان این صنعت باز کرد. اما اجرای این سقفها وابسته به تولید تیرچه بود که فرایندی زمان بر و پرهزینه بود .همچنین احتمال بروز اشتباهات انسانی در این عضو مهم سقف( که باید نیروهای کششی را تحمل نموده و بارهای گسترده زنده و مرده سقف را به تیرها منتقل می نمود )عامل تهدید کننده ای برای کل سازه به حساب می آمد.

در این شرایط (سالهای ابتدایی دهه شصت)دستگاههای اتریشی  و ایتالیایی که فقط با میلگردهای سرد نورد و آن هم تا قطر 10 میلیمتر می توانست به تولید تیرچه بپردازد وارد کشور شد این دستگاهها علیرقم قیمت بالا دارای معایبی هم بود از جمله عدم تطابق با فرهنگ ساخت و ساز در ایران ، ضعف اساسی در ارائه خدمات پس از فروش و عدم وجود توانایی تعمیر آن در ایران .

به موازات این مشکلات نیاز کشور به حجم بالای تیرچه در سالهای دهه 80 و وجود مشکلات ناشی از تحریم متخصصات جوان این مجموعه را ترقیب نمود تا این دستگاهها را در ایران وبرای ایرانیان و با قیمت مناسب تولید نماید اولین دستگاه تولیدی در ایران در سال 87 و با هزینه بسیار پایین تر از نمونه خارجی آن ساخته شد. قیمت آن زمان این دستگاه 800/000/000 ریال بود که در مقایسه با نمونه خارجی آن بسیار ارزانتر بود.

از آن تاریخ تا کنون همیشه تلاش نموده ایم بهترینها را بسازیم تا بیشترین خدمت را به کشورمان ایران انجام دهیم.ضمنا اخیرا این مجموعه در راستای اعتلای نام ایران وارد پروسه صادرات محصولات خود شده و در بازارهای بین المللی نیز محصولات خود ارائه نموده .

آخرین نکته حائز اهمیت این که مجموعه افرند صنعت با افتخار اعلام میدارد هر نوع دستگاه صنعتی را میتواند طراحی و تولید نماید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

ارتباط با ما


https://afrandsanatco.ir/wp-content/uploads/2020/10/0_.png

شماره تماس

021-76214260
021-76214270
021-76214280

آدرس کارخانه

جاده آبعلی، ۵ کیلومتر از بعد از پلیس راه جاجرود منطقه صنعتی سیاه سنگ، خیابان دانش چهارم، پلاک۸۳